מבוא לבניית אתר אינטרנט – כל מה שצריך לדעת

שיחה מהירה

      מעוניינים בהצעת מחיר או מידע נוסף? השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:

      מבוא לבניית אתר

      צרכים ומטרותמבוא לבניית אתר – מתחילים

      מה בודקים באפיון אתר אינטרנט?
      בתור צעד 1 ב- מבוא לבניית אתר מומלץ להצטייד בנייר ועט לרשום באופן מפורט ככל האפשר כל רעיון שעובר בראשכם ללא כל סינון, בנושאים השונים בהקשר לאתר שלכם ולבסוף לסדר ולארגן אותם.

      צרכים ומטרות
      הצעד ה-2 ב- מבוא לבניית אתר הוא הגדרת צרכים ומטרות. מהן המטרות העכשוויות שלכם בהקמת האתר ואיך האתר יצטרך לענות עליהן?
      האם עליו להשפיע על מיתוג העסק? מהם צרכי הלקוחות עליהם האתר אמור לענות? אתם רוצים מהגולשים שיגיעו לאתר (יצרו קשר, ירכשו מוצר, ירשמו, יתקשרו וכדומה), איך לדעתכם אפשר ליישם זאת בצורה הטובה ביותר באתר? מהן הציפיות שלכם מהאתר בטווח הקרוב והרחוק?

      חזון
      כצעד 3 ב- מבוא לבניית אתר חשוב שתהיו בעלי שאיפות גבוהות, מומלץ להגדיר בבהירות האפשרית מהו חזונו של האתר או של העסק דרך האתר. באיזה אופן האתר יתרום לחברה ולגולשים? מה יהיה הערך המוסף שלו על פני המתחרים? מהן השאיפות עליהן אתם רוצים שהאתר יענה בהווה ובעתיד?

      מבוא לבניית אתר – ממשיכיםהגדרת קהל יעד

      סוג האתר
      בתור צעד 4 ב- מבוא לבניית אתר, הבינו מהו סוג האתר המתאים ביותר למטרתכם. אתר תדמית שיהווה כרטיס הביקור שלכם ברשת, אתר תוכן (שיתוף או מידע), בלוג, פורום או אולי בכלל חנות אינטרנטית אשר מצריכה קבלת תשלומים מכרטיסי אשראי.

      הגדרת קהל היעד
      הצעד ה-5 בעת מבוא לבניית אתר הוא הגדרת קהל היעד שלכם (סטודנטים לבישול, עקרות בית נואשות, חובבי אקסטרים, פנויים מהקהילה הגאה וכו), אם ישנו צורך, בצעו מחקר עליו.
      בדקו כיצד להתאים את מבנה האתר לקהל היעד בצורה הטובה ביותר. במידה ויש לכם קהל יעד מגוון, מומלץ לחלק את האתר לאזורים, כאשר כל אזור באתר פונה אל קהל יעד ספציפי. מצאו מה אתם מצפים מהאתר לעשות עבורם ואיך לישם זאת באתר. עליכם להחליט מה תרצו לעשות עם תנועת הגולשים אליכם לאתר ואיך יגיעו ההכנסות מגולשים פעילים אצלכם באתר.

      מוצרים
      צעד 6 ב- מבוא לבניית אתר הוא יצירת רשימה של כלל המוצרים והשירותים שאתם מעניקים. אספו עליהם חומרים, כתבו תיאור או סקירה מעמיקה על כל מוצר/שירות, אספו חומר ויזואלי כתמונות וצילומי וידאו רלוונטים להם. נסו למצוא את הערך המוסף של המוצר/שירות שאתם מציעים ולפרט עליו. מומלץ שכל מוצר יסוקר בדף נפרד משלו באתר.

      מבוא לבניית אתר מגבירים קצב

      מה האתר יכלול
      צעד 7 ב- מבוא לבניית אתר – רישמו אילו פיצ’רים תרצו שיהיו באתר שלכם – גלריית תמונות, אפשרות לתשלום מקוון דרך פייפל או כ. אשראי, אינטרקציה עם פייסבוק, פורום, צ’אט, איזור לחברים בלבד, מנוע חיפוש פנימי, מוסיקת רקע, קטעי וידאו ואנימציות, טפסים שונים – שירות לקוחות, רישום, יצירת קשר וכו’.

      סגנון עיצוב
      צעד 8 ב- מבוא לבניית אתר – נסו לדמיין איך הייתם רוצים שהאתר יראה. מה יהיה סגנון עיצוב אתר אינטרנט שלכם – פשוט? ענייני? חדשני? צבעוני? רומנטי? מודרני? אלגנטי? נקי? נסו לדמיין מהו התוכן הכללי שיוצג באתר, האם תרצו אתר מבוסס טקסט או דווקא מרובה גרפיקה, תמונות ווידאו. ניתן להיכנס גם כן לאתרי תבניות עיצוב או טמפלטים – website-templates לאתרים ולשאוב מהם רעיונות, אולי במקרה תתקלו בתבנית שתהיה “תפורה” לאתר אותו אתם רוצים לבנות.

      מבנה האתר
      צעד 9 ב- מבוא לבניית אתר – רישמו את ראשי הפרקים לנושאים שיהיו באתר (דוגמאות בתחתית העמוד). נסו לשרטט את מבנה עמוד האתר (מבנה כללי, סרגלי ניווט, לוגו, חלוקת העמוד וכו’) ורשמו לפי סדר את שמות העמודים על פי הנושאים השונים שיהיו בסרגלי הניווט בעמוד האתר, בסגנון בו לדעתכם הגולשים יזרמו באופן החלק ביותר אל מה שאתם מעוניינים שהם יבצעו באתר. רשמו אילו עמודים יהיו המרכזיים באתר (בד”כ ימצאו בסרגל העליון), ומהם העמודים הנוספים שימצאו בסרגל צד נוסף במידת הצורך.

      מאיציםמבוא לבניית אתר

      לוגו לאתר
      צעד 10 ב- מבוא לבניית אתר – חשוב מאוד שיהיה לאתר לוגו. ניתן להזמין מגרפיקאי או לחפש ולהוריד דוגמאות ללוגו בעלויות לא גבוהות מאתרים המיועדים לכך, ולהתאים אותו באמצעות תוכנת גרפיקה לאתר שלכם.
      לקבלת מידע נוסף על יצירת לוגו מודרני לעסק.

      מיהם המתחרים שלכם
      צעד 11 ב- מבוא לבניית אתר – מאחר ואתם צריכים להתעלות על מתחריכם, עליכם לבדוק מה המתחרים שלכם עושים בכדי למשוך את לקוחותיהם לאתר (עיצוב, הוספת פיצ’רים מסוימים לאתר, מה הם מציעים ללקוחותיהם) ע”י מעבר על האתרים שלהם. עליכם לחשוב מה ניתן לעשות בכדי להגיע ולעקוף את המתחרים. נסו למצוא וליישם מה האתר שלכם יוכל לאמץ מהאתרים המתחרים ומצאו מה הוא יוכל לתת ללקוחות מעבר לאתרים של מתחריכם.

      תקציב
      צעד 12 ב- מבוא לבניית אתר – הגדרת תקציב. מהו התקציב שלכם לבניית האתר? רצוי כי התקציב שלכם ייקבע בהתאם להכנסות (ישירות ועקיפות) הצפויות מהאתר.
      אתר אשר אין לו צפי גבוה להבאת לקוחות רבים (תנועה לאתר), עדיף לבנות אותו בהשקעה קטנה יחסית ולהשקיע בכיוונים דרכם ניתן יהיה להגיע ללקוחות רבים יותר.
      במידה והאתר הוא חלק מקמפיין מיתוג של העסק, ההשקעה על בנייתו לא תהיה בהכרח בהתאם להכנסות הישירות של בנייתו או שיפוצו.
      חשוב לקחת בחשבון עלויות לגופים חיצוניים במידה ותחליטו לשכור את שירותיהם – חברה המתמחה בבניית אתרים, קופירייטר לניסוח התוכן המילולי באתר, חברת עיצוב, חברה לקידום האתר במנועי החיפוש, או משרד פרסום שיהיה אחראי על מיתוגו ופרסומו של האתר.

      מבוא לבניית אתר מתקדמים 

      לוח זמנים
      צעד 13 ב- מבוא לבניית אתר – חשבו על לוח הזמנים לבניית האתר. האם עליו להיות מוכן לפני תאריך מסוים? במידה ואתם עובדים מול מישהו שבונה לכם אותו, בדקו איך לוח הזמנים עומד מול דרישות בניית האתר.

      תחזוקה שוטפת
      צעד 14 ב- מבוא לבניית אתר – באיזו דרך תתחזקו את האתר בצורה שוטפת אשר תכלול בעיקר הוספה ועדכון תוכן ותמונות.
      האם אתם מעוניינים לבצע בעצמכם גם תחזוקה מתקדמת יותר כהוספת עמודים ופיצ’רים חדשים לאתר וכן תיקון תקלות בסיסיות. ישנם אתרים (בעיקר תדמיתיים קטנים) אשר אינם מצריכים תחזוקה רבה וישנם אתרים דינאמיים שמצריכים עדכון שוטף של המידע המופיע בהם (כחנויות מקוונות).

      קידום האתר ופרסומו
      צעד 15 ב- מבוא לבניית אתר – בדקו אם אתם מעונינים בקידום האתר באינטרנט והאם לפרסם אותו דרך צינורות נוספים. במידה ואתם בונים על הגעת לקוחות רבים אליכם דרך האינטרנט, הכרחי כי האתר יופיע במקומות ריאלים במנועי החיפוש. עליכם לקחת בחשבון שקידום אמיתי לאתר מצריך השקעה נכבדה מצדכם או בחירה נבונה של חברה לקידום אתרים, השקעה כספית מסויימת וכמובן – סבלנות.

      מתקדמים במלוא המרץמבוא לבניית אתר

      חלוקת דפי האתר לנושאים
      צעד 16 ב- מבוא לבניית אתר – חלוקת דפי האתר לנושאים. להלן רשימת הנושאים הנפוצים ביותר לאתר:
      *דף הבית
      *עלינו/אודות – רקע על העסק או הארגון מטרותיו, פעילותו, יתרונותיו וכו’
      *הצוות.
      *המוצרים/השירות – מהם המוצרים או השירות, קטלוג מוצרים.
      *גלרית תמונות וסרטונים – כל התמונות והסרטונים שיאפשרו תחושה של הכרות טובה יותר עם העסק.
      *תמיכה ושירות.
      *רשימת לקוחות מרכזיים ומכתבי הוקרה.
      *תיק עבודות.
      *מבוא לבניית אתר אינטרנטמאמרים, כתבו עלינו.
      *שאלות ותשובות.
      *בלוג.
      *יצירת קשר ע”י שליחת מסר או דרך הטלפון, כתובת, מפה ואיך להגיע.
      *מפת האתר.

      איסוף חומר ותכנים לאתר
      צעד 17 ב- מבוא לבניית אתר – אספו חומר כתוב (על נושא האתר, פרוספקטים, פליירים, דוחות, מידע על נושאים קשורים) ותמונות רבות ככל האפשר.
      וכן שנסו מותניים וצלמו תמונות וסרטונים נוספים הקשורים לאתר, נא לא להתעצל.

      • לאחר סיום ביצוע אפיון לאתר העתידי שלכם, ניתן לעבור לפרק החשוב הבא – כתיבת התוכן לאתר.

      דברים נוספים שכדאי לדעת:
      ◄ המשך קריאה > עיצוב ובניית אתרים ב-2019 – כל מה שצריך לדעת
      ◄ המשך לקרוא בנושא > דף האינסטגרם של רנקום קריאייטיב
      ◄ המשך קריאה > איך לבחור חברה לבניית אתרים
      ◄ המשך לקרוא בנושא > דף הפייסבוק של רנקום קריאייטיב

      תגובות הקוראים

      עקבו אחרינו בסושיאל

      • חלוצי התעשיה 40, חיפה
      • 050-969-5044
      • info@rancom.co.il
      דילוג לתוכן