משפך שיווקי: כל הדברים שאתם חייבים לדעת 

שיחה מהירה

      מעוניינים בהצעת מחיר או מידע נוסף? השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:

      משפך שיווקי

      כיום בעידן הדיגיטלי, הודות ליכולות המדידה המדויקות של כלי השיווק האינטרנטיים, המשפך השיווקי עבר שדרוג מהותי
      מה שמאפשר לנו כמשווקים לשלוט בהליכי השיווק באופן הרבה יותר טוב מבעבר ולבנות משפך שיווקי מדויק מאוד,
      פרסונלי וכזה שמניע לפעולה ולרווחיות גדולים הרבה יותר. אז מהו אותו משפך שיווקי שכולם מדברים עליו
      – כל המידע הנחוץ במאמר הבא שלפניכם.

      משפך שיווקימהו משפך שיווקי?

      משפך שיווקי הוא שם כולל לתהליך שעובר אדם מהרגע בו הוא פוגש לראשונה את העסק שלכם ועד לרגע בו הוא רוכש בכם אמון
      ומבצע פעולה שיכולה להיות רכישה, השארת פרטי התקשרות, הרשמה כמנוי או כל פעולה אחרת – המכונה בשפה המקצועית ‘המרה’.
      במילים אחרות, המבקר הופך ללקוח משלם ובמקרה האידיאלי אף ללקוח חוזר המבצע רכישות נוספות.

      מהו משפך שיווקי קלאסי? 

      משפך שיווקי קלאסי ניתן לתיאור במספר דרכים, אולם העיקרון תמיד זהה: מתחילים עם הבאת מוצר או שירות לתודעתו של הקהל הרלוונטי,
      מעבירים את המתעניינים דרך המשפך כדי לצרוך עוד מידע ומנסים להניע לפעולה את הקהל שהעמיק עוד קצת פנימה לפעולות כמו רכישה, השארת פרטים וכו’.

      מהם השלבים העיקריים במשפך זה?משפך שיווקי

      בואו נדבר רגע תכל’ס ונבין ממה מורכב משפך שיווקי, אחרי הכל זו המטרה לשמה התכנסנו לא?
      המשפך השיווקי הפופולארי ביותר בעולם מורכב מ-4 שלבים ומכונה AIDA:
      ראשי התיבות של: Attention Interest Desire Action

      Attention/ Awareness: אהבה ממבט ראשון, השלב ההתחלתי בו המבקר אינו מכיר את העסק שלכם ולכן אתם חייבים ללכוד את תשומת ליבו.
      איך ניתן לעשות זאת? 2-3 שניות של וידאו מפוצץ ובגדול תוכן מעניין לקהל המטרה שלכם.

      Interest: יצירת סקרנות ועניין במוצר או השירות שלנו. השלב בו המבקר הופך לחשדן, הוא עדיין אינו מעוניין ברכישת שירותים או במוצרים,
      אלא מעדיף ללמוד יותר ולקבל מידע נוסף על העסק שלכם לצורך התרשמות. בכל זאת צריך לדעת אם משתלם להיכנס “לקשר” הזה לא?

      Desire: הצלחתם לכבוש את ליבו של הלקוח. המבקר הופך מתעניין למדי וחושק בשירות או במוצר שלכם.
      זהו שלב לפני הסגירה בו הלקוח שוקל את כדאיות הרכישה/ השארת הפרטים וכד’.
      זה הזמן לתת את ההצעה והפרטים האחרונים כדי לסגור את הלקוח שלכם. 

      Action: שלב הmoney time. בשלב זה חשוב לבחור בהנעה לפעולה הנכונה ביותר עבור הלקוח ועבור המוצר או השירות אותו אתם מציעים, לדוגמא:
      ביצוע רכישה, השארת פרטים, בקשה ליצירת קשר, הרמת טלפון לבית העסק ועוד.

      באופן כללי, ככל שהמשפך השיווקי שלכם בנוי בצורה כזו המעניקה לקהל המטרה שלכם ערך מוסף ובונה איתו מערכת יחסים של אמון,
      הסיכוי שיגיע לשלב ההנעה לפעולה ולהמרה גדל והנה הצלחתם לפצח את השיטה.

      משפך שיווקיאיך שינה האינטרנט את תצורת המשפך השיווקי?

      מהצד משפך שיווקי נראה אולי פשוט להבנה אבל ככל שהמסחר באינטרנט התפתח והעולם הפך לכפר גלובלי
      כך גם הצרכן הפך למתוחכם יותר ויחד איתו גם המשפך השיווקי המוכר. אם להיות יותר מדויקים השלב הבא לאחר שלב המודעות
      הוא שלב הדיאלוג ויצירת מערכת היחסים (engagement), כלומר קשר על בסיס דיאלוג בין בעל העסק והלקוח המתעניין.
      אם לא די בזה, כדי לעבור מחלקי ה”מודעות” אל החלקים הנוגעים לביצוע הפעולה על המשתמש לעבור דרך המשפך (תחזיקו חזק) כ-10 פעמים לפחות!
      כמי שנמצאים גם הם בעמדת הצרכנים, אתם וודאי יכולים להבין כי הלקוח המתוחכם כיום מתלבט עם עצמו לא מעט זמן טרם ביצוע הפעולה;
      בחירת המוצרים הרצויים והעברתם לסל, ביצוע שינויים, הורדת והוספת מוצרים, עד לביצוע הרכישה,
      תהליך שיכול לארוך מספר ימים ומכונה שלב הגישוש או Discovery .

      באיזו צורה השתכלל המשפך השיווקי?חידושים במשפך השיווקי

      כמו שכבר הספקתם להבין מהפסקה הקודמת, קיימת היום תחרות גבוהה למדי בעולם המסחר המקוון.
      כדי לצלוח את המשימה המורכבת, על המשפך השיווקי להיות משכנע יותר ובעל ערך מוסף גבוה שבונה אמינות ומומחיות לאורך זמן.
      אחת הפעילויות האפקטיביות ביותר בכל הנוגע למשפך השיווקי היא יצירת קמפיין רימרקטינג. בגדול מדובר בקמפיין המבוסס על ‘קוקיז’
      המושתלים במחשב הגולש ומאפשרים לכם לזהות באילו עמודים גלש ובאילו מוצרים התעניין.
      הלקוח לא השתכנע ולא בוצעה רכישה במשך מספר ימים? קמפיין הרימרקטינג יציג ללקוח שלכם מגוון מודעות מפתות
      עם תמונות המוצרים הנחשקים ו/או הטבה כספית לזמן מוגבל. קמפיין זה יכול להתבצע באמצעות פלטפורמת הפרסום של גוגל,
      פייסבוק וכן באמצעות דיוור אוטומטי במייל. האפשרויות הן בלתי מוגבלות רק צריך להכיר אותן.

      רנקום קריאייטיבמשפך שיווקי איכותי עושים רק אצל סוכנות דיגיטל מקצועית

      רוצים להזניק את העסק שלכם בדיגיטל ולהפוך אותו למכונה שמייצרת מכירות/ לידים לעסק / המרות באופן שוטף?
      המשפך השיווקי בעידן הדיגיטלי נראה לכם מאיים ואינו מובן – אל תסתבכו ותנו לידיים מקצועיות לדאוג לכם!
      רנקום קריאייטיב, סוכנות דיגיטל משנת 2003 יצרה מאות משפכים שיווקיים חכמים עבור לקוחותיה שהביאו למגוון סוגי המרות (לידים, רכישות באתר, הרשמה ועוד).
      רוצים ליהנות גם אתם מעסק שעובד בעזרת משפך שיווקי מקצועי ומותאם?
      חייגו אלינו כעת והצטרפו להצלחה
      : 1-700-5000-60
      עדיין לא חברים שלנו ברשתות החברתיות? עקבו אחרינו כעת גם
      באינסטגרם ובפייסבוק ותיהנו ראשונים מכל העדכונים בעולם הדיגיטל!

       

       

      להמשך קריאה בנושא:

      > איך לפרסם עסק חדש בעידן הדיגיטלי?

      > מה צריך לבחון בבחירת סוכנות דיגיטל לעסק ב-2019?

       

      תגובות הקוראים

      עקבו אחרינו בסושיאל

      • חלוצי התעשיה 40, חיפה
      • 050-969-5044
      • info@rancom.co.il
      דילוג לתוכן