הקריטריון העיקרי שמקצה מיידית פרויקט אינטרנטי לקטגוריה של אתר מסחרי הוא ההתמקדות שלו ברווחיות.
בניית אתר מסחרי מתבצע על מנת לקבל ולהגדיל רווחים בעזרתו באמצעות מכירת סחורות, אספקת שירותים.
אחד היתרונות העיקריים של קיום אתר מסחרי לחברה הוא נוכחות החברה באינטרנט – סביבה עולמית לחילופי מידע.
אספקת מידע ומתן שירות מסביב לשעון ללקוחות יעזור לחזק את הקשר בין החברה לקהל הלקוחות שלה, להגדיל את הפופולריות של מותג החברה, לשפר את תדמיתו בעיני קונים פוטנציאליים.
המטרה של יצירת אתר מסחרי יכולה להיות גם הפחתת עלויות.
לדוגמה, אתר מסחר מעוצב היטב העונה על הצרכים האישיים של חברה יכול להחליף מספר נציגי מכירות ומפעילי טלפון.
כמו כן, בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, רוב האנשים מעדיפים לקנות ולשלם עבור שירותים ומוצרים באופן מקוון, כך שזמינות וקלות השימוש באתר האינטרנט הם היבט הכרחי בכל חברה מסחרית.
הסוגים העיקריים של אתרי מסחר
אתר תאגידי
אתר תאגידי לחברה נוצר כייצוג רשמי או משרד וירטואלי של הארגון באינטרנט.
אתר כזה מאפשר לבנות תקשורת פנימית וחיצונית בין עובדי החברה להנהלתה, כמו גם בין החברה לשותפיה ולקוחות.
חנות מקוונת. אתר מסחרי זה מהווה אלטרנטיבה וירטואלית לחנות פיזית או אפילו לסופרמרקט.
באתר האינטרנט של החנות המקוונת, למשתמשים יש אפשרות לבחור מוצרים ולשלם עבור הרכישה שלהם דרך האתר המקוון.
בחנות מקוונת לרוב יש עגלת קניות, מודול קבלת תשלום וחשבון אישי של המשתמש בפונקציונליות שלו.
כרטיס ביקור
זהו סוג של אתר תדמיתי שהוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של אתרים באינטרנט.
אתר כזה הוא חלון ראווה של עסק פרטי, המציג רשימה של היתרונות העיקריים של החברה, רשימת שירותים וכן דף יצירת קשר עם טופס משוב.
אתר כרטיסי ביקור הוא פיתרון אידיאלי לרמה ראשונית של פיתוח עסקי כדי למשוך לקוחות במהירות.
בניית אתר תדמיתי: כל מה שאתם חייבים לדעת<
דף נחיתה
זהו אתר המעוצב כעמוד אחד אשר בדרך כלל נוצר למכירת מוצר או שירות בודד או קבוצת סחורות או/ו שירותים דומים במשמעותם, המאוחדים על ידי רעיון ומשמעות משותפים.
נראות ונגישות קלה של נתונים בדף משותף אחד מובילים לעלייה באחוזי מכירות.
היעילות של מכירות דפי נחיתה נבדקה באופן אמפירי, ולכן דפי נחיתה המעוצבים כעמוד אחד פופולריים מאוד בקרב אנשי עסקים.
אתר-קטלוג
אתר עם קטלוג מוצרים דומה במבנהו לאתר חנות מקוונת. הוא גם מכיל קטלוג גדול של מוצרים עם תמונות ותיאורים של כל פריט.
אתר מסוג זה אינו מיועד לביצוע רכישות מיידיות, לכן, יצירת חשבון אישי של משתמש באתר כזה אינו רלוונטי.
כמו באתר תדמיתי, תפקידו העיקרי של אתר מסוג זה הוא להציג מוצר עם אפשרות להזמין אותו בעת יצירת קשר עם בחברה.
עקרונות של בניית אתרי מסחר
ככלל, ייצור אתר של חברה מתחיל בבחירת העיצוב. במקרה זה, עליו להתאים ככל האפשר לתדמית וכיוון החברה, וכן להישמר בסכמת צבעים קפדנית שאינה מסיחה את דעתה מהתוכן.
מכיוון שאתר כזה נחשב למידע יותר, על כל הטקסטים להיות קריאים וכתובים בשפה נגישה ומובנת.
מאפיין ייחודי של אתרי מסחר הוא סגנון עיצוב אחיד לכל העמודים.
תהליך בניית אתרי מסחר צריך להתחיל עם קביעת יעדים, כמו גם מקום חשוב בפיתוח האתר יש לניתוח מעמיק של נישת השוק בה החברה פועלת.
בכדי לבנות אתר יעיל עם פוטנציאל מסחרי גבוה חובה קודם כל לנתח את אתרי המתחרים, לנתח את קהל היעד, לזהות את “חוזקות” ו”חולשות” הפרויקט (ניתוח ( SWOT.
ישנם ניואנסים רבים של בניית אתרי מסחר, לכן זה די קשה להבין אותם לבד.
הפתרון הטוב ביותר יהיה ליצור קשר עם צוות של אנשי מקצוע עם ניסיון ביצירת אתרים מסחריים.
לסוכנות דיגיטל רנקום קריאייטיב יש נסיון רב ביצירה ופיתוח אתרי מסחר.אנו מתמחים ביצירת אתרים מסחריים מסוגים שונים. לפרטים נוספים בנוגע לשירות בניית אתר מסחרי חייגו: 055-775-3620.
המשיכו לעקוב אחרינו גם באינסטגרם ובפייסבוק
להמשך קריאה: