לוגואים – מה צריך לבדוק לפני שבוחרים חברה לעיצוב או סוכנות דיגיטל?
מהם לוגואים?
לוגואים הם סמל גרפי, איור או טקסט מעוצב שמטרתו לייצג מוצר, עסק או ארגון.
הלוגו נוצר כחלק מתהליך מיתוג עסקי ועליו לשדר את ערכי המוצר או השירות אותו הוא מייצג.
כשבונים קונספט ללוגו נהוג להשתמש באסטרטגית המסר – שהיא בקצרה עובדת ככה
מעלים אסוציאטיבית, המון מילים שמזוהות למותג לאחר מכן
בוחרים כשתיים עשרה מילים שהכי מתאימות לערכי המותג,
מצמצמים לשבע מילים ומתוכן
מצמצמים לשלושה מילים שמתוכן
בוחרים מילה אחת שהיא הליבה – לב המותג.
מילה אחת שמייצגת אישיות שלמה של מוצר או ארגון שלם.
מוסיפים מעל שלוש מילים שתומכות במילת הליבה.
ושאר המילים גם הן מקושרות למותג.
לוגואים הם החותמת של החברה או המותג וכשחושבים על
אפל, גוגל, מקדונלס, פייסבוק, קוקה קולה, אמאזון ושאר המותגים המצליחים
קודם כל אנחנו רואים את הלוגו בדמיון שלנו ורק לאחר מכן את התועלות שמקושרות למותג.
צבע, טעם, הרגשה, אווירה, חוויה, רגש ושאר התועלות שמייצגות את המוצר.
לוגואים רבים שקיימים היום מחברים את המותג לדעת הקהל במהירות
מפני שהושקעה בהם עבודה גרפית ברמה גבוהה וחשיבה אסטרטגית עמוקה מאוד.
איך בוחרים חברה לעיצוב לוגו?
ראשית נבדוק מה הם היתרונות והתועלות אותם אנחנו מציעים.
האם הלוגו של החברה שאותה אנחנו מעוניינים לשכור מעביר לנו את המסר?
אם כן, בודקים שקיים תיק עבודות עיצוב גרפי לחברה שבה אנו מעוניינים.
האם יש בתיק לוגואים שמוכרים לנו,חשוב לבדוק גם
שאותה חברה מציעה שירותי מיתוג ושירותים נוספים שאנו צריכים.
את כל אלה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים חברה לבניית לוגו.
כי הלוגו הוא המראה לעסק וכדי לפתח מודעות רחבה ולמשוך לקוחות
אנחנו צריכים לוגו ייחודי שידגיש את תועלות העסק או המוצר
ועם זאת שיהיה פשוט לזכור אותו אך יהיה גם מקושר למילים
שאנחנו רוצים לייצג כמו איכות, שירות, תועלות המוצר , צבע , אווירה
כל המילים שעלו באסוציאציות אסטרטגית המסר.
והמילים שאנחנו מעוניינים להעביר אותם ללקוח שאותו אנחנו רוצים.