בואו נעשה לזה סוף, קידום העסק בפייסבוק או אינסטגרם ?

שיחה מהירה

      מעוניינים בהצעת מחיר או מידע נוסף? השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:

      פייסבוק או אינסטגרם

      פייסבוק או אינסטגרם ?

      בעל עסק, הגעת להחלטה שהגיעה הזמן להיכנס עם העסק שלך לתחום קידום אתרים ופרסום במדיה החברתית ?
      החלטה נבונה! אך כעת עולה בוודאי השאלה באיזו רשת חברתית כדאי לבחור – פייסבוק או אינסטגרם ?
      2 הרשתות המובילות ביותר כיום בעולם לצורכי קידום עסקים באינטרנט הינן פייסבוק ואינסטגרם.
      אמנם אינסטגרם נחשבת כחברה בת של פייסבוק, לאחר שהאחרונה רכשה וצירפה אותה אך השתיים פועלות באופנים ובדרכים שונות,
      פונות לקהלי יעד שונים ולפני שמתחילים בכלל בקידום העסק שלכם באחת מהן, חשוב להבין מה כל אחת מהן יכולה לתרום ולהשיג עבור המטרה שלכם.

      חשיפה ותפוצה: פייסבוק או אינסטגרם ?

      פייסבוק או אינסטגרם

      פייסבוק גוברת: החשיפה והתפוצה הרחבה ביותר
      כאחת מהרשתות החברתיות הוותיקות והגדולות ביותר בעולם מכילה מאגר משתמשים עצום עם למעלה מ-2 מיליארד משתמשים (!)
      לכן, אם המטרה שלכם היא להגדיל את החשיפה ללא שימוש בפילוח קהלים מצומצם – פייסבוק זו הדרך הטובה יותר.

      אינסטגרם: לאינסטגרם יש כ- 800 מיליון משתמשים חודשיים פעילים בכל חודש, מה שהופך את אינסטגרם להימור טוב בקרב מי שרוצה לקדם מותג ועסק.
      כמו כן, לאינסטגרם קיימת חשיפה אורגנית חזקה יותר (ללא צורך במימון), עם אפשרויות מגוונות יותר ויכולת שימור מאוד גבוהה כמו אפשרויות מעקב אחר ‘השטאג’ מסוים

      ופוסטים מומלצים שיראו באופן אוטומטי מודעות שהחברים שלכם אהבו.

      פייסבוק או אינסטגרם

      תוכן ויזואלי: פייסבוק או אינסטגרם ?

      אינסטגרם גוברת (ובגדול)
      לעיתים תמונה תהיה משכנעת הרבה יותר מאשר טקסט כתוב, לא סתם אומרים שתמונה אחת שווה יותר מאלף מילים. באינסטגרם ניתן לשתף תמונות ו/או סרטונים.
      דבר שיכול להוות יתרון משמעותי במידה והעסק שלך “משדר” מסרים ויזואליים בצורה חדה יותר מאשר מסרים טקסטואליים.
      לדוגמא: עסקים בתחום הביגוד והתכשיטים, המזון, צעצועי ילדים ועוד.

      יכולת פרסום מיקוד גבוהה:

      פייסבוק

      פייסבוק גוברת
      בפייסבוק ניתן למקד את החשיפה לעסק שלכם עפ”י מיקומים (ערים, ארצות), גילאים, מין, שפה. פילוח מדויק אף יותר ניתן ע”י בחירת תחומי עניין, מצב משפחתי ועוד.
      אם זה לא מספיק דע כי ניתן אף לבצע ניטור, כלומר למנוע מאנשים בעלי תחומי עניין שונים מלהיחשף הפרסום שלכם.  מדובר בכלי רציני שיכול לעזור מאד בפרסום עסקים.
      להמשך קריאה בנושא פרסום ממומן בפייסבוק  ?

       

       

       

      מעורבות: פייסבוק או אינסטגרם ?

      אינסטגרם

      אינסטגרם גוברת: באינסטגרם המעורבות  גבוהה יותר מהרגיל.
      בשונה מפייסבוק בו ייתכן שדף כלשהו יעלה פוסט ואתם אפילו לא תראו אותו למרות שאתם עוקבים אחרי הדף,
      באינסטגרם דבר כזה אינו יכול לקרות מכיוון שדף הבית מציג תמונות בסדר יורד ותמיד תגיעו לפוסט האחרון.
      בנוסף, באינסטגרם תוכלו לקבל הרבה יותר לייקים מכיוון שכל מי שעוקב אחריכם יצפה בפרסום.
      פייסבוק: המעורבות בפוסטים אורגניים (ללא מימון) פחתה,
      אך באמצעות פילוח מודעות ממומן אתה יכול להיות מאוד ספציפי לגבי סוג המעורבות שתרצה לקבל – לייקים, תגובות, שיתופים וכד’.

      יצירת קהל יעד מדויק:  

      פייסבוק או אינסטגרם

      פייסבוק גוברת
      *ע”י חיבורים (Connections): ניתן להוסיף או לנטר אנשים שעשו לייק לדף שלך/חברים של אנשים שעשו לייק לדף שלך או לדף בבעלותך.
      *קהל מובנה (Custom Audience): יצירת קהל זה מאפשרת לקחת נתונים מוכנים מראש או כאלו שנאספו במהלך הפעילות שלך וליצור מהם הלכה למעשה קהל שמשמש לרימרקטינג.
      *קהל הנגזר מתוך הקהל המובנה (Look Alike): לאחר שיצרת קהל מובנה באפשרותך ליצור קהל שפייסבוק חושב שדומה בתחומי העניין שלו לקהל המובנה שאספת.

       

       

      דמוגרפיה: פייסבוק או אינסטגרם ?

      השאלה היא לאיזה חתך גילאים אתם מכוונים.
      פייסבוק: באופן כללי ניתן לומר כי הגיל הממוצע בשימוש בפייסבוק עלה בשנים האחרונות
      וכיום האוכלוסייה העיקרית שנמצאת ברשת הזו הם גילאים מבוגרים יותר ופחות קהל צעיר של ילדים ובני נוער.
      אינסטגרם: עפ”י רוב אוכלוסיית האינסטגרם מונה יותר נשים מגברים וכן יותר חבר’ה צעירים בגילאי 10-30.

      עלויות: 

      עלויות הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם משתנות עפ”י תקציבכם האישי כמובן ומבוססות בין השאר גם על שעת פרסום המודעה,
      סוג הקמפיין הנבחר, תאריכי ומשך זמן הפרסום ואלמנטים נוספים.

      פייסבוק או אינסטגרםבשורה התחתונה – פייסבוק או אינסטגרם ?

      הכל שאלה של איזו חברה אתם ומה המוצר/השירות שאתם מעוניינים לפרסם.

      פונים לקבוצות גילאים מבוגרות יותר? בעלי תחומי עניין רציניים יותר (בריאות, כספים, נדל”ן, שוק ההון וכו’)? ייתכן שקידום בפייסבוק היא האופציה העדיפה.
      כמו כן בהנחה ומדובר במוצר או בחברה שזה עתה נוצרה ייתכן כי כדאי יהיה להיעזר בפייסבוק על מנת להיחשף תחילה לקהל כמה שיותר רחב ומגוון שיכיר בכם ובמוצר/ שירות שלכם.
      בהנחה והמוצר או החברה שלכם עוברים יותר טוב בצורה ויזואלית כמו מזון, בגדים, תכשיטים -ההעדפה במקרה זה תהיה האינסטגרם בו התוכן הוא בראש ובראשונה ויזואלי.
      כמו כן במידה ואתם מחפשים להגיע כמה שיותר לקהל צעיר בטווח גילאים ממוצע של 10-30 – אינסטגרם זו הבחירה המועדפת ללא ספק.
      חשוב לזכור כי תמיד כדאי לנסות את 2 הפלטפורמות בו זמנית ולראות איזו מהם תניב את התוצאות הטובות ביותר עבורך ועבור העסק שלך,
      לא מדובר במדע מדויק וייתכן כי מה שעובד למרבית האנשים, יתברר כי אצלך יעבוד הפוך.

      לקריאה מורחבת בנושא לחצו כאן
      להמשך קריאה בנושא פרסום באינסטגרם

      תגובות הקוראים

      עקבו אחרינו בסושיאל

      דילוג לתוכן