קידום ממומן וקידום אורגני – מה ההבדלים?

שיחה מהירה

      מעוניינים בהצעת מחיר או מידע נוסף? השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:

      קידום ממומן

      קידום אורגני נגד קידום ממומן – כל מה שאתם צריכים לדעתקידום ממומן

      לפי מחקר שנערך על ידי איגוד התקשורת העולמי של האו”ם, נכון לשנת 2016 מספר הישראלים שמחוברים לאינטרנט עומד על כ-5 מיליון גולשים בממוצע.
      מגיל 12 ומעלה מדובר על כ-70% מהאוכלוסייה ובין גילאי 12-65 על כ-95%.
      מהמחשב או מהטלפון החכם, כולנו נעזרים באינטרנט לאיתור מידע.

      בישראל אנחנו עושים זאת בעיקר עם גוגל (כ-98% מהגולשים).

      עכשיו, נשאלת השאלה, איך עסק יכול להפוך את תעבורת הגלישה מגוגל לכדי לקוחות בפועל. התשובה מורכבת ועל כן נדבר בקצרה על שתי טכניקות מרכזיות – קידום אורגני וקידום ממומן.

      קידום ממומןקידום אורגני: תעבורת רשת טבעית

      מנועי החיפוש של גוגל פועלים לפי אלגוריתם מתוחכם אשר מתעדכן באופן תדיר ויש לו מטרה אחת – רלבנטיות.

      גוגל מבקשת להציג לגולשים את המידע הרלבנטי והנכון ביותר לפי השאילתה שהם מקלידים בשדה החיפוש.
      עמוד הפלט שמוצג לגולש מורכב מ-10 תוצאות אורגניות (טבעיות) ש”מסודרות” על ידי האלגוריתם הזה.

      חברות אשר עוסקות בקידום אתרים אורגני מכירות את הניואנסים והדקויות שמעניינות את מנועי החיפוש.

      זהו ידע שמאפשר להן להביא אתרי אינטרנט למיקומים גבוהים לפי ביטויי מפתח מוגדרים מראש.

      קידום אורגני נהנה משורה ארוכה של יתרונות בהשוואה ל- קידום ממומן. ראשית, תוצאות טבעיות בגוגל מתגברות על מחסומי “אדישות” שמאפיינים במידה רבה את הפרסומות הממומנות. כמו כן, התשלום איננו נקבע ביחס ישיר למספר הכניסות לאתר ולאחר הגעה לארץ המובטחת (כלומר, לעמוד הראשון ורצוי למעלה) היקף הפניות הוא יציב ומתגבר.

      :יתרונות מרכזיים עבור קידום אורגני

      85% מהגולשים ילחצו על התוצאות האורגניות
      (90% מהם על התוצאות הראשונות) ויעדיפו אותן על פני תוצאות קידום ממומן.
      הגולשים רוכשים אמון רב לתוצאות האורגניות בגוגל.
      עלות הקמפיין לא נקבעת לפי מספר הכניסות לאתר.
      מיקום גבוה בגוגל משפר את המוניטין של העסק.

      קידום ממומן: שליטה ותוצאות מיידיותקידום ממומן

      קידום ממומן מתחלק לכמה אפשרויות. בראש ובראשונה מדובר על מודעות מודגשות באזורים מרכזיים בעמודי התוצאות (בעבור תשלום לגוגל בגין כל הקלקה).
      התשלום נקבע ביחס ישיר למידת התחרותיות של ביטויי המפתח.
      חשוב להדגיש כי גם כאן צריך לבצע תהליך מקצועי ואיכותי של אפיון עסקי ושל ניתוח הרגלי צריכה בקרב קהלי יעד פוטנציאליים.

      זאת בכדי למקסם את שיעור ההמרות שהוא היחס בין מספר הגולשים שמקליקים לבין מספר הגולשים שיוצרים קשר עם העסק.

      לקידום ממומן יתרונות רבים כמו תוצאות מיידיות ואפילו תוך ימים ספורים בלבד (שלא נאמר שעות בודדות).
      כמו כן, העסק יכול לשלוט על היקף הפרסום והוא מחזיק יד על השלטר בכל רגע נתון.
      למשל, עסק בתחום התיירות יכול להגביר את הקצב לקראת חול המועד פסח ולהנמיך את הלהבות בחודשי החורף הקרירים.

      :יתרונות מרכזיים עבור קידום ממומן

      שליטה מלאה בתקציב הקמפיין.
      תוצאות מיידיות.
      רלבנטי במיוחד לעסקים בתחומים תחרותיים.
      התאמה בין השקעה בתקציב לכמות הפניות.
      אפשרויות רחבות לניסוי וטעיה מבחינת ביטויי חיפוש מתאימים (ממירים).
      מתאים גם לעמודי נחיתה ולא רק לאתרי אינטרנט.
      נתונים סטטיסטיים מדויקים במיוחד לגבי הצלחת הקמפיין.

      עדיין לא חברים שלנו ברשתות החברתיות?
      עקבו אחרינו כעת גם באינסטגרם ובפייסבוק ותיהנו ראשונים מכל העדכונים!

      תגובות הקוראים

      עקבו אחרינו בסושיאל

      דילוג לתוכן