אין אחד שלא נתקל בתופעה הזו בשנים האחרונות – התעניינתם במוצר מסוים והחלטתם להיכנס לאתר המוכר אותו.
כעבור מספר שניות בהן שהיתם באתר החלטתם כי אינכם מעוניינים בהצעה והמשכתם לעבר האתר הבא וכך הלאה ללא כל רכישה.
כעבור יום או יומיים, גלשתם באינטרנט אך הפעם על מנת להתעדכן בחדשות ובתוכן מעניין. לפתע התחלתם להיתקל במודעות שיווקיות
המציגות את המוצר בו התעניינתם ממש לפני רגע בליווי הצעה מפתה לזמן מוגבל שאיך נאמר זאת בעדינות “רודפות אחריכם” לכל מקום?
לא טעיתם, המודעות האלה אכן רודפות אחריכם בשיטה חכמה ויעילה למדי המכונה ‘רימרקטינג’ או ‘ריטרגטינג’.
מהו רימרקטינג? או שזה נקרא בכלל ריטרגטינג?
בואו נעשה רגע יישור קו – ‘רימרקטינג’ או בשמו הנוסף ‘ריטרגטינג’ הם למעשה אותה גברת בשינוי אדרת (או בשינוי שם במקרה הזה).
ריטרגטינג פירושו מעקב מחודש אחר הגולש ורימרקטינג הינו שיווק מחדש לגולש.
לאחר שהבנו את הנקודה הזו בואו נבין אחת ולתמיד מהו קמפיין רימרקטינג. ברמה הכללית,
רימרקטינג הוא מצב בו אתם הולכים ברחוב ובכל החנויות בהן אתם נתקלים מוצגות פרסומות שמעניינות ורלוונטיות אליכם.
מדובר למעשה בטכניקת פרסום ממוקדת שעוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש ומסוגלת להשאיר את המותג שלכם במודעות הגולשים
או להניע אותם לרכישה גם לאחר שכבר עזבו את האתר קודם לכן. שתי החברות המובילות בתחום באופן שאינו מפתיע למדי הן גוגל ופייסבוק.
השימוש בכלי זה הפך נפוץ למדי בקרב מפרסמים רבים ברחבי הרשת במהלך השנים האחרונות.
בואו נצלול למים העמוקים ונבין כיצד פועל רימרקטינג ומהן היתרונות העיקריים בקמפיין.
איך פועל קמפיין רימרקטינג?
באופן כללי קמפיין רימרקטינג ניתן ליצור באמצעות פייסבוק או גוגל. הקמפיין מתחיל בהטמעת קוד ייעודי באתר האינטרנט
או בדף הנחיתה שלכם (הידוג גם בשם ‘קוקיז’). כאשר הגולשים באתר אכן תואמים לקריטריון שקבעתם מראש הם נוספים לתוך
רשימת הרימקרטינג שלכם. ניתן ליצור רשימות אלו עפ”י משך הזמן בו שהו הגולשים, הפלטפורמה ממנה הגיעו,
זמן הכניסה שלהם לאתר (יום חול או סופ”ש) וכו’ ובכך להעלות את אפקטיביות הפרסום שלכם. לאחר שהגולש נכנס לאתר שלכם הוא מחליט
האם לבצע פעולה או לוותר על כך ולצאת מהאתר. באותו רגע בו הגולש מגיע לאתר שלכם, אותו קוד שהזכרנו קודם לכן
משאיר עקבות בדפדפן האינטרנט שלו ולמעשה עוקב אחר פעולותיו ברשת ומשייך אותו לאחת מרשימות הרימרקטינג הנ”ל.
הפיתיון שלכם – מודעה תפורה אישית
יצרתם רשימות רימרקטינג? מעולה, כעת אתם יכולים לעבור לשלב הבא והוא יצירת מודעות עבור אחד או יותר מרשימות הרימרקטינג
שאספתם בשלב הקודם. שימו לב על מנת שקמפיין הריטרגטינג יפעל בהצלחה חשוב לוודא כי המודעות הללו תואמות לגולשים שלכם ואינן מציקות להם.
בנוסף, חשוב למשוך את הגולשים ה”מסומנים” באמצעות הנחה או אקט שיווקי אחר שיגרום להם לשוב לאתר שלכם ולבצע פעולה.
הרעיון הוא כי אותן מודעות יוצגו ללקוח הפוטנציאלי שלכם באתרי אינטרנט שונים, רשתות חברתיות וכד’ ולמעשה “ירדפו” אחריו לכל מקום ברשת.
הלקוח שכבר היה אצלכם באתר ישתכנע לבסוף למרדף הבלתי פוסק וילחץ על המודעה,
אך הפעם הסיכוי שיבצע את הפעולה הרצויה (רכישה או השארת פרטים) גבוה משמעותית מהפעם הקודמת.
מהם יתרונות השימוש בקמפיין רימרקטינג?
* פוטנציאל חשיפה גבוה במיוחד: רימרקטינג מאפשר למותג שלכם להיראות “בכל מקום” ברחבי הרשת
בו קיימים גולשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם העסק שלכם, נחשפו למותג או ביקרו באתר האינטרנט שלכם.
הדבר מציג את המותג שלכם באור חיובי, גורם לו להראות נחשק ופופולרי ומשאיר אותו בתודעת הגולש לאורך זמן.
בנוסף, ניתן להגיע לאנשים שהוספתם לרשימות רימרקטינג בכל המכשירים כשהם גולשים.
* פרסום ממוקד: ניתן ליצור רשימות רימרקטינג לפרסום במקרים ספציפיים, כגון רשימת רימרקטינג הממוקדת באנשים
שהוסיפו פריט מסוים לעגלת הקניות שלהם אך לא השלימו את העסקה. מדובר למעשה בקהל יעד ממוקד ובעל פוטנציאל רכישה גבוה
שכבר היה באתר האינטרנט שלנו וזוכר את המותג. כך למעשה, הסיכוי לבצע רכישה או המרה מאותו לקוח היא גבוהה יותר מאשר לקוח שנכנס בפעם הראשונה.
מהם היתרונות הנוספים של לקמפיין רימרקטינג?
* עלויות פרסום זולות ויעילות: בהמשך לסעיף הקודם, היות והלקוח כבר היה אצלכם באתר סביר מאוד להניח
כי הוא קהל יעד פוטנציאלי שלכם. כך שעלות הפרסום במקרה מסוג זה תהיה נמוכה יותר לעומת יצירת פרסום מאפס עבור קהל חדש שאינו מכיר אתכם עדיין.
* יצירת מודעות בקלות: קמפיין הרימרקטינג מאפשר לכם להפיק מודעות טקסט, תמונה ווידאו בחינם באמצעות גלריית המודעות.
כמו כן, קיימת אפשרות לפריסות שונות של גלריית המודעות על מנת להתאים מודעות לכל המוצרים או השירותים.
* נתונים סטטיסטיים: קמפיין הרימרקטינג עובד באופן חכם גם בכל הקשור לניתוח ביצועי הקמפיין.
ניתן לעיין בדוחות האינפורמטיביים ולקבל מידע חשוב על המיקומים בהם המודעות מוצגות וכן על המחיר שאתם משלמים עבור הקמפיין.
אמרתם קמפיין רימרקטינג? אמרתם רנקום קריאייטיב
כפי שוודאי הצלחתם להבין ממאמר זה, רימרקטינג/ריטרגטינג הוא כלי פרסומי יעיל וממוקד ביחס לשיטות השונות הקיימות היום בעולם הפרסום בכלל ובענף הדיגיטל בפרט.
השקעה בקמפיין מסוג זה מחזירה את עצמה לרוב במהירות תוך השגת רווחים נאים במיוחד.
יחד עם זאת, רימרקטינג זוהי שיטה המצריכה ידע וניסיון רב על מנת להשיג את המטרות העסקיות שלכם באופן המוצלח ביותר.
אם אינכם באים מעולם הדיגיטל, ייתכן וכדאי לכם להיעזר בשירותיה המקצועיים של חברת רנקום קריאייטיב.
חברתנו הינה בעלת ניסיון רב בניהול קמפיינים מסוג ריטרגטינג בפלטפורמות גוגל ופייסבוק שהביאו להישגים מרשימים במיוחד,
שיפור הכנסות והגדלת קהל הלקוחות למגוון לקוחותינו.
מפספסים מכירות פוטנציאליות רבות? הגולשים שלכם עוזבים את האתר ללא כל פעולה רצויה?
רוצים לתפוס את הלקוחות שכבר התעניינו במותג שלכם?
חייגו אלינו עוד היום: 1-700-5000-60 ואנו ניצור עבורכם את קמפיין הרימרקטינג המושלם שירדוף אחר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עד לסגירה.
עדיין לא עוקבים אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם? זה הזמן
כל הדברים הכי חמים בעולם השיווק הדיגיטלי רק ברנקום קריאייטיב!
רוצים להמשיך להעשיר את הידע? בואו נלך על זה!
> דף נחיתה או אתר אינטרנט? מה מתאים יותר לעסק שלך
> מה צריך לבחון בבחירת סוכנות דיגיטל לעסק ב-2019?
> נכסים דיגיטליים: ניהולם, יתרונותיהם ועצות שימושיות